Arkin wint Werf& Award!

Arkin heeft met de ‘Arkin zoekt Mensoloog’ campagne de vakjury Werf& Award gewonnen met een lovend juryrapport:​

“De wervingscampagne van ggz-organisatie Arkin met tal van bekende Nederlanders behoorde ongetwijfeld tot de meest besproken campagnes van het jaar. Ook de vakjury was zeer enthousiast over concept en uitwerking van deze waarschijnlijk meest-BN’er-rijke employer branding-campagne ever. Een zeer goed doordachte case vanuit strategie en uitstekende executie. Het maakt het tastbaar en toegankelijk. Laat zien dat stoornissen iets is van alle mensen en het werk dus heel waardevol maakt.”

Leonie Fotiadis (Senior Marketing & Communicatieadviseur): “We hebben samen met heel veel collega’s afgelopen jaar hard gewerkt om de campagne een succes te maken en dit voelt dan ook echt als een kroon op het werk! Zonder de samenwerking van collega’s die bereid waren bijvoorbeeld een podcastinterview te doen of een Recruitment store te runnen – voor veel mensen echt zaken buiten hun comfortzone- was dit niet gelukt. Het voelt dan ook echt als een gezamenlijke prestatie. Het was daarom jammer om ‘solo’ deze award in ontvangst te mogen nemen -wel helemaal coronaproof- maar wel een bijzondere ervaring!”

Anny Hartstra (Directeur HR): “Vanuit HR, Recruitment en Marketing& Communicatie zijn we erg trots en dankbaar dat al onze collega’s zich hebben ingezet om deze campagne uit te dragen. Zonder al die collega’s die hebben geholpen door hun titel te veranderen op LinkedIn had de campagne veel minder zichtbaarheid gekregen. Op deze manier hebben we een campagne met een inhoudelijke antistigma boodschap onder de aandacht weten te brengen…maar tegelijkertijd met meetbaar resultaat. Niet alleen deze award, maar óók:

  • 304 nieuwe collega’s! Voor alle 4 de beoogde doelgroepen (verpleegkundigen, psychologen, psychiaters, agogen) is ruim voldoende instroom van kandidaten in de campagneperiode bewerkstelligd met januari als best scorende maand.
  • 17% hogere instroom van zorgpersoneel in de campagneperiode (vergeleken met dezelfde periode vorig jaar)
  • Een daling van de uitstroom van collega’s met 8,5% tijdens de campagneperiode waarbij de verpleegkundige beroepen met bijna 27%
  • Een daling van PNIL (personeel niet in loondienst) inzet van 28% tijdens campagneperiode
  • Daarnaast fijn dat we met de campagne álle specialismen hebben kunnen uitlichten en tegelijkertijd hebben kunnen laten zien hoe kleurrijk en divers Arkin met alle specialismen is. “

Uitreiking gemist? Bekijk het hier terug!
https://www.werf-en.nl/mooie-reacties-op-uitreiking-werf-awards/ (va 20min. 20)
De case nog eens teruglezen kan hier:
https://www.werf-en.nl/anti-stigma-wervingscampagne-gezocht-glennoloog-ansoloog-eusoloog-inzending-arkin/​​​​