Arbeidsmarktcampagne: “Kijk jij verder dan normaal?” van start

Campagnefoto Kijk jij ook verder dan normaal

Tijdig blijven inspelen op toenemende zorgvraag
“Vanuit HR houden we natuurlijk voortdurend de zorgvraag en de arbeidsmarkt in het vizier. Afgelopen jaar was een bijzonder jaar vanwege corona, het legt niet alleen druk op de zorg in het algemeen, maar we kunnen ook constateren dat er een stijgende zorgvraag is. Omdat we op tijd in willen blijven spelen op deze stijgende zorgvraag in de ggz, werven we met deze campagne gericht verpleegkundigen en gz-psychologen, aldus Anny Hartstra (directeur HR / Marketing & Communicatie). “Omdat de vorige ‘Mensoloog’ campagne een succes was en we nog steeds graag collega’s zoeken die passen bij onze inclusieve visie, start nu de arbeidsmarktcampagne ‘Kijk jij verder dan normaal?’. In deze nieuwe campagne wordt de rode draad doorgezet die is neergezet in de ‘Mensoloog’ campagne van 2019, opgezet met Café Society en Gardeners.”

Het verhaal áchter de campagne: waarom dit concept?
Leonie Fotiadis (Senior Marketing & Communicatieadviseur) geeft aan: “Vooroordelen over de ggz, over werken in de ggz en over het hebben van psychische problemen of verslavingsklachten in het algemeen verander je niet met 1 succesvolle campagne. Onze uitgangspunten voorafgaand zijn daarmee nog steeds gelijk ten opzichte van onze vorige Mensoloog campagne. We hebben daarom gezocht hoe we deze inclusieve boodschap door konden zetten en het interessante en betekenisvolle werk in de ggz in de spotlight konden zetten, maar … op een nieuwe manier. Met onze eigen collega’s als ambassadeurs. Onze eigen BN’ers … of dus eigenlijk onze bekende collega’s, BC’ers als het ware.”

Boodschap van de campagne
De boodschap ‘Kijk jij verder dan normaal’ is de terugkerende tagline met natuurlijk een kleine knipoog richting een van de meest bekende campagnes in ggz-land van destijds Stichting Pandora in 1974: “Ooit een normaal mens ontmoet en… beviel ‘t?”. Tegelijkertijd trekken we met deze campagne niet alleen de boodschap door, maar ook de ‘look & feel’ van de Mensoloog-campagne. We laten de diversiteit van onze specialismen, de diversiteit van onze medewerkers en de diversiteit van onze cliënten zien in de diverse kleuren die samenkomen in dit kleurenpalet en hopen hiermee zowel inhoudelijk als uiterlijk dezelfde inclusieve boodschap uit te dragen.

Wat zie jij terug van de campagne?
In de komende tijd zul je collega’s vanuit Jellinek, Mentrum, Inforsa en NPI online kunnen tegenkomen, in video en banners en op social media. We zijn erg blij dat onze medewerkers meedoen aan deze campagne en zijn enorm trots op de boodschap die zijn namens hun specialismen en ook Arkin laten zien. Tegelijkertijd lichten zij een tipje van de sluier op, hoe het is om te werken bij Arkin en een van de specialismen en hopen we uiteraard dat we met deze boodschap veel verpleegkundigen en gz-psychologen bereiken.

Help jij ons mee? Like, deel en reageer!
Vanaf 9 maart zullen er diverse berichten via social media worden geplaatst, Ook zul je banners zien langs komen. Je kunt ons helpen door zoveel mogelijk berichten te liken, te delen en te reageren. Help ons mee het nieuws verspreiden zodat we snel nieuwe collega’s kunnen verwelkomen… misschien jou ook wel?